mandag den 14. november 2016

Skifer fliser....... DIY


Sommetider trænger man til noget nyt, eller at der sker lidt nyt i hjemmet.

Jeg har længe været træt af vores løsning med en glasplade ved komfuret. 
Jeg ville gerne have glaspladen skiftet ud.



Det skulle ikke bare være nogle almindelige fliser eller en stålplade.

Men hvad ?

Pludselig kom ideen. 

Vi var på restaurant, og fik serveret en lille aperitif på en sort skifer plade. 
Jeg syntes at pladen var rigtig flot.

Hvad nu, hvis man anvendte brugte skiferplader fra et tag til en ny vægbeklædning ?
Jeg fortalte ideen til manden i mit liv og den var han med på.
Vi tog ud til en genbrugs/ophugger plads ved Odense. 
Ejeren havde lige hvad vi skulle bruge - gamle skifer tagplader.
Vi skulle bruge plader der kunne skæres ud til 19,5 cm x 19,5 cm. 
Han havde en kasse med frasorterede plader som var knækket eller revnet, men ellers ok. 
Der fandt vi hvad vi skulle bruge.



Og prisen ? Tja, 100 kr. Det var helt ok.

Hjemme blev pladerne skåret op i mål med en vådskærer.



Derefter blev de sat på væggen og fuget med sort fuge.






Til sidst blev de tørret rene og smurt med stenolie.
Vi er meget glade for resultatet.






Jeg kan især godt lide, at der er slid og huller efter brug på dem og at det er genbrug.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar