torsdag den 28. marts 2013

Mine Lyngby vaser

Jeg har arvet nogle vaser fra min mormor. 
Da jeg var en lille pige elskede jeg mormors vaser. 
Hun havde Kähler vaser, krystal, Lyngby vaser og mange andre slags. 
Hun havde altid en buket fra haven stående og pynte.
Jeg har været heldig at få mange af dem. Jeg er især glad for Lyngby vaserne, og dem fra Kähler.
Jeg bruger dem tit, både til fine buketter fra blomsterhandleren og dem jeg plukker selv i haven.
Jeg kunne godt tænke mig nogle flere, af de gamle slags. Alle mine vaser er skummemælks farvet.

Den sidste Lyngby vase blev produceret for 43 år siden, men er nu genopstået, uden ændringer i teknik, glasur eller design. De findes i 15, 20 og 25 cm højde og re produceres af det danske designhus Karakter.


I påske klæder med æblegrene og æg.


Vaserne er 31 cm, 20 cm, 15 cm og 10 cm. Desuden har jeg 1 kuvert askebæger som jeg bruger til lys.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar