tirsdag den 23. april 2013

Græskar




Idag har jeg forkultiveret 3 slags græskar.

Det er et eksperiment, da jeg aldrig før har dyrket græskar med henblik på at spise dem. Dem, jeg har dyrket har været til at lave Halloween hoveder af.

Men nu er jeg blevet inspireret af en programserie på Dr 2, som blev vist i vinter, nemlig River Cottage med Hugh Fearnley-Whittingstall.

Han har blandt andet en filosofi om at god mad er tilberedt af friske ingredienser - helst dem der er i sæson og dyrket lokalt.
Han lavede en masse forskelligt mad i programmerne, også med græskar. Det så vildt lækkert ud. 


Så nu har jeg købt de 2 bøger han blandt andre har skrevet, som er oversat til dansk.



Begge bøger rummer opskrifter og køkkentips, kulinariske debatindlæg og opfordringer til at spise bæredygtigt.
Der er flest opskrifter i "Hverdags mad fra River Cottage".

Jeg havde lidt svært ved at finde et sted at købe græskarfrøene. Det er ikke den slags man har som hyldevarer på planteskoler og lignende.
Jeg fandt hos theplantexplorer et stort udvalg, til en god pris.


Så nu er det bare om at vente til de er spiret, og klar til at blive plantet ud i komposten.

1 kommentar:

  1. Hej mor. Hvor ser det lækkert ud. Det vil jeg se frem til en skønne dag at smage.

    Knus din ældste

    SvarSlet