tirsdag den 13. august 2013

Kähler, gør mig glad.



I sidste uge var vi på ferie på Bornholm. 

Jeg glædede mig til at gå på kræmmer - og loppemarkeder, som der blev annonceret med i alle de brochurer jeg havde fået fra turistkontoret.
Og ja, der var rigtig mange markeder, og der var alt hvad hjertet kunne begære af alle mulige ting. Min svigersøn kaldte nogle af dem for "uld markeder", der var da også en del håndarbejde!

Nå, men noget kup kunne man ikke gøre. Alle handlende ville ikke prutte ret meget om prisen eller slet ikke. 
De vidste godt hvad deres varer skulle koste, og det var en hel del mere end det koster her på Fyn.

Meeeen, et lille kup gjorde jeg dog alligevel.
Jeg fandt en Kähler vase med  kohorn glasur i grønne farver.
Den har flere små skår foroven i kanten, men den er bare flot.
Den kostede 150 kr, men jeg fik den for 120!






Nu har jeg 3 vaser med denne slags glasur. Den høje til venstre har jeg fået af min svigermor og den lille til højre er fra min mor. Jeg kan godt lide vasernes form, og de er meget dekorative, også uden blomster.

Kähler laver også ny og moderne keramik. Nogle af mine ynglings fyrfadsstager hedder URBAN, de er flotte med lys i i mørket.



Til sidst har jeg mit hverdags stel, MANO, også fra Kähler. Jeg har stellet i turkis og lavendel, igen er det formen jeg godt kan lide.


1 kommentar: