fredag den 10. maj 2013

Gamle stole i nye klæder




Jeg har arvet 2 stole fra mine forældre.
Det er stole som jeg kan huske fra min barndom. 
De var i ringe forfatning da jeg fik dem, betrækket var slidt og fjenderne slappe.
Jeg har fået om betrukket og renoveret stolene, og jeg er bare så glad for dem nu. Jeg syntes at de er blevet vildt flotte. Og så sidder man godt i dem begge to.



Den blå lænestol var engang karrygul. Vi kaldte den "bamsestolen".
Min mor læste tit historier for min storebror og jeg, mens vi sad i stolen sammenklemt med mor i midten. Nu står den i mit værelse hvor jeg sidder og læser bøger og magasiner. 




Den anden stol er min fars skrivebordsstol. 
I starten af 60'erne byggede mine forældre et nyt parcelhus, og købte nyeste mode i møbler til stuen. Der var en sofagruppe, skrivebord med stol og spisebord alt i teak. 





Her sidder min storebror med mig i en af lænestolene til sofagruppen, billedet er fra 1962.
Alle møblerne er væk nu, undtagen de to stole.
Skrivebordsstolen var endt i fars værksted, hvor hans kat havde indtaget den som sin soveplads.




Jeg fandt en god møbelpolster i Thorsgade i Odense, som har renoveret og polstret stolene med respekt for deres alder.
Jeg har fået mig et par dejlige stole, som minder mig om mine forældre og barndom. Nu bliver stolene brugt igen, og ja, den skrivebordsstol drager vist katte, for Charlie elsker også at tage sig en lur i den.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar