lørdag den 25. maj 2013

Havefestival på Gram slot



Igår var vi til havefestival på Gram slot. 
Det var flot vejr, sådan lige tilpas med sol og vind.
Der var rigtig meget at se på, og blive fristet af. Alt fra have tilbehør som krukker, plæneklippere, bålfade osv til planter i alle afskygninger, træer, sommerblomster, stauder, krydderurter og potteplanter.
En af udstillerne var Westergaards Planteskole, som har sin planteskole lige i nærheden hvor vi bor på Fyn. 
Vi fik set på hans spændende træer, som han selv poder og fremavler.




Vi skal helt sikkert have et hjertenødtræ til efteråret.

Jeg blev også lidt mere lykkelig, da jeg så at der var en stand kun med pelargonier. Jeg har altid haft en svaghed for pelargonier, især duftpelargonier eller specielle slags.
Dansk Pelargonie Selskab havde en masse spændende pelargonier, og    selvfølgelig kunne jeg ikke modstå fristelsen, 3 planter blev det KUN til !



2 som dufter kraftigt af citron, det er de største potter, og 1 pelargonie sidoides purpur, som jeg syntes er meget smuk, når den blomstre med mørke lilla fine blomster.

Man kan stadig nå at komme til festival, da der er åben både lørdag og søndag i denne weekend.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar